vrijdag 6 oktober 2017

Tajine na de zwemles en Eberen

Afgedroogd en ingesmeerd met olie aan de binnenkant.

En toen, met een beetje vrije hand, naar het recept van Jeroen Meus, kip met groenten-tajine gemaakt. En couscous erbij gemaakt, ook voor het eerst.

Dat was slowcooking en ik was heel erg benieuwd hoe t smaakt. Denk wel lekker aan de combinatie van specerijen en groenten te zien en ja, dat klopt. Ben al blij dat de schaal niet gebarsten is.  Wat een leuk kado van mijn dochter en schoonzoon.

Plezant is ook dat ik kijk waar ik 'm neer kan zetten als hij weer leeg is. Even plaats maken en gelijk weer wat zaken opruimen en schoonmaken.

Ook altijd goed.



Ik had al een portie voor mijzelf eruit geschept en daarna nog een bakje voor mijn dochter in de vriezer gezet. Het is halalkip dus dat kan ze gewoon eten. En daarna bestrooid met wat de bedoeling was peterselie, maar had helaas Koriander (geen leesbril mee!) gekocht.
Iew...dat vind ik zo naar zeep smaken. Dus dat werd 'm niet. Kijken of ik 'm nog mag teruggeven aan de winkel.

Net terug: en ja hoor, fijne supermarkt; kon zonder problemen geruild worden. Dus vanavond Tajine met Peterselie!

Er zit nog genoeg in om vanavond een lekker prutje mee te maken. Misschien nu met rijst, want couscous is wel smakelijk, maar ik vind rijst toch een lekkerder mondgevoel geven.

Net ook nog tussen 2 buien door snel op de fiets naar de bieb geweest om gereserveerd boek op te halen en gewacht tot de school uit is, want anders staat het hele fietsenrek vol scholierenfietsen. Af- en opstappen gaat nog steeds niet 'gedachtenloos' maar goed...wacht maar tot ik 10.000 fietsuren heb.
Boek had mijn psycholoog aangeraden om eens te lezen. Ken de schrijfster al, maar kennelijk denk ik altijd dat haar boodschap voor een ander geldt.

Dus bijna weekend en genoeg leesvoer om een nat en regenachtig weekend mee door te komen.

Lees ook dat de burgemeester van Amsterdam, Eberhard van der Laan is overleden. Nog maar 62 jaar is hij geworden. En dat er ergens een voorstel was om een nieuw werkwoord in te voeren: "Eberen". Iets goeds doen voor je stad. Mooier dan 100 bossen bloemen vind ik.
















4 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Over dat nieuwe woord had ik nog niet gelezen. Dacht al vwb jouw titel.. wat is dat nou ;-)
Fijn dat je eten geslaagd was.. Gezond is het zeker! En je hebt toch nog wel wat over of niet? Voor jezelf in de vriezer?

Bertiebo zei

Mooi woord en een goed eerbetoon!

Lot zei

Ook al woon ik al bijna 50 jaar niet meer in Amsterdam het was een beetje mijn burgemeester.
Toevallig heb ik paar maal de hal van het woonhuis van binnen gezien. En ik ben er zo'n 200 meter vanaf geboren.

Mirjam Kakelbont zei

Er gaat niets boven een bord met smakelijk eten.
Van Eberen heb ik gehoord; de man verdient het. Ik heb als Rotterdamse niets met Amsterdam maar het overlijden van Van der Laan raakt me.
Fijn dat het op de fiets al beter gaat.
Lieve groet